Skip to content

Printre Minerve, Flavii si Marte

04/05/2009

Contemplam deunazi ce nume frumoase exista la noi in familie. O sa intelegeti ca nu e de ici de colo sa ai o bunica pe care s-o cheme Minerva, daca socotesti ca s-a nascut intr-un satuc mic acum saptezeci si de ani. Ei, nu numai ca avem nume frumoase in familie,  dar sunt unice si adevarat va spun ca nu le-am mai intalnit nicaieri altundeva. Ia sa va dau un exemplu: Flavia, celalta bunica, Marta, strabunica, Iosif, bunicu’, Reghina ,matusa, Damian, unchi, Letitia, sora bunicii. Stau si ma intreb ce inspiratie or fi avand oamenii pe vremurile celea pe cand isi botezau copii cu nume asa de fara pereche. De unde o fi venit moda numelor romane, de exemplu Tiberiu, Flavia, Octavian, Minerva? Ma mai gandesc un pic si-mi dau seama ca si in sat in general erau nume frumoase, precum Ludovica, Sabin, Elvira, dar revenind in familia mea dai de Domnica, de Adela, de Valeria si cate si mai cate.

Terminam cu Carmen.

2 comentarii leave one →
  1. Aurelia N permalink
    04/05/2009 8:28 pm

    Si pe mine ma tot intreaba lumea, de ce am ales numele copilei, Flavia?! Pur si simplu, mi-a sunat frumos la ureche. Desi in zona noastra, numele este foarte rar intalnit. Sa mai spun ca eu si sotul avem nume tot de origine latina ?!🙂

  2. jurnalderasfat permalink*
    07/05/2009 8:04 pm

    Chiar ca e interesant, uite acuma mi-am amintit ca avem si un Ovidiu in familie, ca sa fie panoul complet🙂

Lasă un răspuns

