Skip to content

Biserica copilariei mele 2

01/08/2009

Am revizitat-o cu mare emotie. Aveam o imagine foarte clara a atmosferei din interior si, asadar, asteptari. Mi s-a strans inima cand am intrat, caci am pasit intr-un locas nou. Peretii sunt acum acoperiti cu panouri din placaj care au luat locul picturilor de pe panza lipita direct pe lemn. Mi s-a spus ca pictura a copiat-o pe cea veche, dar eu nu regasesc nimic din cum a fost in mantiile prea viu colorate ale sfintilor, nuantele prea stralucitoare de rosu, albastru si galben. Singure, stelele aurii pe fondul azuriu imi spun parca ceva. Privesc uimita la sfintii „sponsorizati” de diverse familii din sat, o regasesc si pe cea sponsorizata de ucigasul cainelui meu, ma intristez si imi dau seama ca poate trecerea timpului a idealizat, in mintea mea, locurile si oamenii. Am iesit mahnita din Casa Domnului. Imi plec capul la iesire, este unicul detaliu care a ramas neschimbat, impreuna cu o mica fasie de pictura stearsa, dar originala deasupra usii.

IMG_3488

IMG_3471

2 comentarii leave one →
  1. 01/08/2009 4:21 pm

    Covorul albastru il recunosc, pentru o clipa am pasit alaturi de tine.
    Pictura aceea stearsa de deasupra usii e la fel. Sa nu fii mahnita, draga mea!
    Sfintii sunt acolo in sufletul tau, neschimbati.
    Te imbratisez tare.Multumesc pentru imagini.

    • jurnalderasfat permalink*
      01/08/2009 8:46 pm

      Mara draga, sa fiu sincera ma intreb cum aratau picturile originale acum mai bine de 100 de ani, daca erau tot atat de tipatoare culorile si atat de profane infloriturile.

Lasă un răspuns

